söndag 9 december 2012

Flyttar sig

Idag har vi återigen fått njuta av ett underbart vinterväder. Så himla härligt! Idag va ja ute och hjälpte mannen med att få upp takstolar till garaget. Inte att jag behövde lyfta nåt. Men styra lite spakar i traktorn:) efter de kändes de som att bebis flytta sig i magen. De kändes lite halv obehagligt, en väldigt märklig känsla. De kändes sen som att bebis la sig på tvären i magen! Den har ju en längre tid legat med huvudet neråt, men nu kändes de verkligen som att den la sig lite tokigt:) men va vet jag:)

Försöker verkligen att njuta av graviditeten nu.. Drömmer och längtar och myser i detta vinter väder. Skulle ja få önska nåt så skulle de va att jag kunde va lite mer rörlig. Men kroppen blir tyngre och säger ifrån. Får ont när jag går för mycket. Efter en heldag me shopping fick ja lite ljusrosa flytningar.. Kanske kroppens sätt att säga åt mig att ta de lite lugnt..

Så de e bara att lyda.. Känns skönt att jag inte blir lika skrämd längre av sånt.. Kanske jag helt "enkelt" blivit lite tryggare i min graviditet. Och ja kan ju säga att en del av tryggheten nog kommer ifrån att jag slipper ha den där jävla magvärken som jag drogs me i flera månader.

Tänkte på de här om dagen oxå, om ca 1 1/2 månad går jag jag på mamma ledigt! De känns stort.. Lite halv svårt att ta in.. Men underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar