lördag 8 december 2012

Barn shopping!

Ja igår va jag och min karl iväg på lite baby shopping. Vi eller jag eller båda har väl inte vågat handla tidigare.. Så de blev mycket på en gång! Vi tog Ikea först, plocka åt oss säng, skötbord, sängkläder, badcape, mobil att ha ovanför skötbordet, en sänghimel (kan funka som kattskydd va vår tanke) badbalja, tvättlappar, lådor att ha under skötbordet, spjälsängs skydd, en filt, sophink, babygym, madrass.. Ja de kan hända att de va mer, men de där minns jag :)

Sen flyttade vi oss en bit bort till babyproffsen! Där gick de pengar! Min karl är inte en sån som gillar att va i samma butik länge, utan han vill gärna att de ska gå snabbt, typ ta de man vill ha! Punkt! Inte som jag, gå och känna och klämma och kolla olika alternativ.. Vilket kan resultera i: en snabb shopping, kanske inte den mest ekonomiska men förhoppningsvis ska grejerna hålla!

Från babyproffsen köpte vi:
- Maxi-cosi sett, alltså bilbarnsstol, isofix så att de bara är att klicka i stolen i bilen utan att krångla med bälte, sen en adapter till vår vagn så att vi kan sätta bilbarnstolen direkt på vagnen! Super smidigt:)

- en sleepyhead att ha i vår säng/spjälsäng eller i soffan.
- pingu sängmobil
- pingu grej till barnvagnen
- bilbältes grej till mig
- babybjörn bärsele
- babyvakt
- nattlampa/amningslampa
- skötdyna att ha i skötväskan
- en mjuk pingu skallra
- nappflaska
- en åkpåse till vagnen
- pingu grå sängkläder
- myggnät till vagnen
Tror de va allt.

Försäljaren va en riktig haj:) snabb att rekomendera och plocka nästan fram grejer innan man hann säga ja. De passade ju min karl:)

Efter de två ställena va bilen nästan full. Sen blev de lite klädshopping. Bebis fick lite kläder så att han eller hon ska slippa frysa sen:)

Summa sumarum va att de blev en dyr dag:)
Vi handlade nog grejer för ca 15.000 kronor. Så de e väl "nackdelen" med att gör en sån här dunder shopping. Mycket pengar går åt på en gång. Men så får de va.. Har lite mer saker att köpa, men de får bli nästa helg. Vi hade förresten en himla tur!! För babyproffsen hade 20% på allt man handlade igår! Jäkla tur!! Dom hade 20% i tre dagar så jag tror de är bu över helgen. Så passa på ni som vill handla!

Vi skoja i bilen och sa att de va en dyr unge redan innan vi har den. Först kosta h*n oss ca 20.000-25.000 kronor att "göra" med resor, mediciner och sjukhusvistelser, hotell och gyn besök (fast de heter att vi fått de "gratis", dyrt gratis månne jag säga)
Men de är de absolut värt!! Och ja längtar så efter februari nu!
Men nu ska ja njuta en stund, bebis bökar på i magen och de är en stund jag vill ta vara på:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar