tisdag 1 juli 2014

Snart, snart!!!

Snart är de äntligen dax för RUL! På fredag kl 10.00 skall vingård träffa samma gynekolog som med sonen. Han e bra, men mummkar väldigt mycket för sig själv vilket kan va lite förvirrande.. Men oj så jag längtar efter att få se vårt lilla pyre!! Skall oxå samtidigt säga till att jag nog vill ha snitt... Eller lägga fram de som mitt önskemål... Jag vill nog inte föda vaginalt. På ett sätt nyfiken på känslan å de är ju mysigt att ligga där me värkar å vänta in... Men nej... Jag vill inte... Inte som de känns just nu iaf. Kan ju hända att jag ångrar mig.. Förra gången ville ja ju absolut inte ha snitt ;) men ju längre man kom i graviditeten så växte ju den tanken oxå att de kan bli snitt.. Å jag e ju nöjd med hela den upplevelsen.. Så ja...

Men son sagt, längtar och längtar till fredag. De "värsta" är att vi måste ha sonen med på besöket.. Han e ju inte den lugnaste å att sitta stilla i barnvagnen i en timme!!! Öh!? Hur skall de gå? Visst får han mat brukar han va lugn å beskedlig.. Men vi kan ju inte mata honom i en timme :)

Är så extremt trött på att vi inte har hjälp! Eller jo, hans gudföräldrar ställer ju upp.. Men för i helvete! Hans farfar bor 200meter ifrån oss! Katastrof!!! Å under all kritik.. Alla äldre som pratar om att barnbarn är livet, de är grädden på "toppen"... Vart fan e de??? Nej usch besvikelsen är stor.. Å ja har svårt att sluta tänka på de..

Å jo just de... Nåt roligt då! I måndags fick min bästa vän sitt första barn! Äntligen! Och idag fick min andra vän sitt tredje barn.. Så nu ligger dom på samma bb.. Kul!

Nej nu skall jag hoppa i duschen.. Skulle så vilja ut å röra på mig, men sambon jobbar hur mycket som helst å ikväll är han å sportar.. Ibland kan ja känna mig som en fånge.. Sonen gillar inte att sitta i vagnen medans jag promenerar, men jag har han ju jämt.. När skall ja få tid att ta hand om mig själv lite.. Träna...

Nå ja, den dagen kommer väl. Måste helt enkelt bli bättre på att begära lite tid för mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar