torsdag 11 september 2014

10kg

Ja då hade man gått upp 10kg.. Men ja e rätt nöjd, snart vecka 29 och 10kg upp.. Bra jobbat mot sist. Fast ni går de lite för fort så skulle önska att de stanna liiiite, för ja vill inte gå upp så mycket igen.. Varför? Jo dels är de väldigt jobbigt att få bort 24kg som sist.. Övervikten man får gör att man får ont i kroppen å ja förstår mig verkligen inte på folk som medvetet är överviktiga. Ja hade så ont i fötterna ett tag efter att ja fött sonen å de gick inte bort fören ja fått ner min vikt... Så ja vill inte ha ont igen.. Vill inte kämpa bort 24kg.. Skulle ja få önska skulle ja bara gå upp 5kg till... Men me den fart de går nu är ja lite osäker.. Men ja måste se om ja kan hjälpa de me kost å ta bort allt skit ja stoppar i mig.. Godis å annat gott.

Annars då, jag är trött!! Trött på mycket, trött i kroppen och trött i huvudet.
Sambon har varit utomlands å ja va hemma me sonen (orättvist kan ja tycka) sonen har börjat få jävliga nätter!!!! Han som har sovit så himla bra! Nu vaknar han på nätterna å gråter å har svårt att somna om. Han kan va vaken 3timmar... Å då blir de jävligt tröttsamt för jag får ALDRIG vila själv!! Sambon tycker ja ska sova nä han sover på dagen... Men när ska ja hinna få tid till nåt ja själv vill göra då? Å att sova på dagen gör oxå att jag blir slö å har svårt att komma igång sen. Ja har han från att han stiger upp på
Morgonen till att han lägger sig många kvällar (då sambon jobbar massor, eller ha träning) å han lägger sig 21, så då börjar min egentid.... Å så säger sambon att ja borde lägga mig tidigare.. Då vill man nästan ge han e snyting... Ja ska alltså ha han från ca 7.30 från uppstigning till 21 läggning å sen gå å lägga mig själv tidigt å som de e just nu oxå va stand by på natten själv (då sambon jobbar natt oxå) å inatt vaknade sonen kl 01..... Kul... Då skall ja sen va vaken på natten oxå...

När skall ja få ladda om mina batterier? Snart kommer nästa bebis! Ja kommer gå under om ja skall va slutkörd av vaknätter redan innan den ens e född... Sambon kommer nu igen när hösten börja ha innebandy träning måndag oh torsdag å sen matcher på onsdagar.. Kan inte se att de är rättvist nånstans. Nu måste jag köra hårt mot hårt i såfall... För de blir alltså dagar då jag får ha grabben själv från morgon till läggning å säkert natten oxå så han säkert jobbar.... Ja skall oxå ha tre kvällar i veckan där ja gör va jag vill.. Tisdagar har jag bestämt ska bli min kväll iaf.. Då skall ja äntligen ta mig tid att lära mig ett redigerings program! Ja vill utvecklas inom fotografi!

I helgen skall ja faktiskt få fota på ett kombinerat bröllop oh dop.. Bra, så att jag får öva lite.

Men tillbaka till hårt mot hårt.. Ja måste ta mig tre kvällar då ja me där ja får andas ut. För nu finns de ingen förståelse till att jag e trött känns de som.. Herre Gud ja bär på ett barn i magen, plus har en 1 1/2 åring som skall underhållas hela dagarna... Jag skall orka va pigg å glad me han.. Men de e jag verkligen inte när jag inte får sova på nätterna längre.. Humöret är kortare än vanligt å ja vill inte att de skall fånig över sonen... Nu får pappa ta sitt ansvar.. Skall han jobba som en jävla galning å sen tro att han skall få lägga 4-6 timmar i veckan på träning, när jag inte ens kan få be om en sovmorgon utan att han då skall säga att han isåfall kommer jobba längre på kvällen..nej nu får de va nog.. Eftersom att sambon oxå är egenföretagare med jordbruk plus jobbar nätter så har vi inte så att de är måndag till fredag jobb å sen ledig helg.. För sambon är de typ måndag jämt å jobb alla dagar i veckan.. Å de orkar jag inte med längre! Inte nu när vi får en till bebis.. Ja måste få vila lite innan nästa kommer för sen sitter jag fast me amning å nattvak i minst 6månader... Plus att jag inte bara "sitter fast" me en bebis utan me ett till barn som skall underhållas... Sambon tar gärna sina två till tre kvällar träning för att sen orka jobba resten av kvällarna.. Men skall de va så, då skall ja oxå ja två till tre kvällar som e mina nu fram till att bebisen föds.. Å då finns de bara en kväll över till jobb.. Han säger alltid att jag inte har intressen, men skulle ja de på samma vis som han skulle vi aldrig ses heller... Så vi får väl se nu.. Men nu kommer jag iaf köra hårt mot hårt...

Nej de där va dagens klago inlägg.. Ibland måste man få ha såna oxå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar