torsdag 12 juni 2014

Första riktiga mvc besöket...

Ja igår va de dags för första riktiga mvc besöket med denna lilla krabat i magen. Sambon å sonen va me å sonen va vild å livlig som vanligt :)
Jag hade gått upp 1kg på 5 veckor.. 600g bara förra vecka då ja va hos min pappa.. Så onödigt.. Visst är inte 1kg mycket... Men ja åt onödigt mycket godis hos pappa tillsammans me lillasyster plus att vi äter så olika! Hemma hos mig har vi alltid sallad till maten, vilket dom inte har.. Lite vitkål en dag... Men men...

Hur som helst så va mitt hb bra, å de låg på 123. När jag skrevs in me sonen låg de ju på 109 å in i de sista låg ja jätte lågt. Precis innan förlossningen hade ja fått upp de till 121 tror ja..
Vi diskuterade mitt mående som är bra förutom att jag fortfarande inte kan äta ordentligt. Men fick rådet att äta lite mer bönor nu när jag har svårt för kött å kyckling så att jag får i mig protein iaf.. Å bönor tror ja mig klara av att äta.
Sen sa hon att de va dags att lyssna lite på bebisen.. Jag hade glömt i vilken vecka man börja lyssna så va lite orolig att inget skulle höras. Men hon sa att de va en snäll bebis så hon hitta den ganska direkt å högt å tydligt <3 sonen satt helt tyst å stirra me stora ögon när vi lyssna.. Åh <3 hade nästan glömt hur mysigt de är att få lyssna å man ligger ju bar där å ler när man får höra de. 150 låg hjärtljuden på :)

Hade ju gjort en socker belastning oxå, å min bm frågade om ja hade mått dåligt när ja gjorde den.. Nä inte va jag kunde komma på.. Mådde illa ett tag efter att jag druckit den där sockerlösningen, men annars inget va jag kunde komma på.. Då sa hon att jag hade haft 4,9 i faste värde å en timme efter drickan hade de sjunkit till 3,1!! Å sen efter ytterligare en timme låg de på 5,8 eller nåt.. Alla värden bra men mitten va väldigt lågt... Lite spännande.. Så eftersom att jag inte åkte fast i denna koll, måste jag göra en till sockerbelastning när jag runt vecka 20+

Å jo, är ju nu redan i trimester 2!! Shit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar