måndag 10 februari 2014

Tack!

Tack så jätte mycket för hjälpen att flytta bloggen. De gick inte alls när jag skulle logga in, för den började begära info som jag inte hade eller kunde hitta på sidan.. Men tack iaf..

Idag körde karusellen igång på riktigt. De är nervöst! Mest för att känner en press att de är vårt just nu sista förösk fast jag borde ha rätt till flera.. Men jag skall försöka lägga det åt sidan... KÄnns som att jag skulle vilja stänga in mig själv den närmsta månaden... Va själv bara... Träna, må toppen bra fysiskt och psykist. Jag tror att de är jätte viktigt!
Äter ju lchf nu för att föröska gå ner dom sista kilona från förra graviditeten. -3kg på 3 veckor är helt ok..
I november satte jag ett mål att bli av med mina 10 kg som va kvar efter gravditeten å dom skulle bort till 1:a mars... halkade lite efter men kasnke jag kan hinna iaf. Har 4,4kg kvar att gå ner av dom 10.
Gick ju upp 24 kg... huj =) skulle inte vilja gå upp så mycket igen..
Men de är ju för en god sak å jag fick ju världens finaste prins..


Men idag började jag iaf med medicin.. Skall äta Terolut i 10 dagar för att starta en mens. Å efetr det skall jag ringa till ivf sköterskan som ger instruktioner om vilken dag jag skall börja med hormonplåstret och gulkroppshormonet..

Men denna gång har jag fått recept på Crinone, å förra gången hade jag Lutinus... Är det nån ute i ivf världen som vet skillanden? Prismässigt är det stor skillnad och Crinone är mycket dyrare än Lutinus.

Å hur lätt att de att få dit gel så att de stannar inne i musen? Lutinus av ju en torr tablett så den hölls ju där... Usch, ogillar att stoppa upp grejer där. Men de e väl bara till att bita ihop..

Nu Kör vi!!

4 kommentarer:

  1. Jag är i samma sits - fast vi hade inga kvar i frysen. Men jag önskar dig lycka till och jag håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket och jag säger de samma till dig! =) Spännande tider vi har framför oss, å jag önskar att vi slipper allt för mycket motgång så att vi får ge våra kära barn syskon.

      Radera
  2. Jag hade Crinone vid vårt första ET och Lutinus vid vårt FET alldeles nyss. Lutinus är en tablett men efter ca två timmar bara rinner den ju ut. Crinonen rann också men gelén blir liksom som pappersmassa där inne. Fick gräva ut det efteråt vilket inte var så trevligt. Ändå kommer jag att be om Crinone nu ist för Lutinus pga att jag upplevde mindre biverkningar av Crinone och mindre gegg.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, tack för ditt svar. Nu har jag hunnit byta å fått recept på Lutinus istället. Använde de vid vår första IVF.. Crinone va så himla dyrt, jätte stor pris skilland. De skillde ca 500kronor mellan dom. Å där jag bor har vi inget avdrag vid 2000kr. Så skulle jag bli gravid å måsta använda de i 9 veckor som sist, så blir man ju lite fattig =)

      Men tack för din erfarenhet.
      kram å lycka till med allt

      Radera