fredag 31 januari 2014

Då kör vi...!!

Blir två inlägg på rad nu, men de e för att  de tog sån tid (lathet) att skriva ner hur de hade gått med de där me betalning..

I tisdags hade vi iaf vår bokade tid till TYKS för att diskutera att FET borde de väl heta. Vi har ju två frysta embryon kvar.. Jag va jätte nervös när jag satt där i de gröna väntrummet.. (Hemska färger!!)
Jag har varit inställd på att detta skall ta lite tid, alltså att de skall ta lite tid innan vi kan göra en återföring (heter de så?)

När vi fick komma in å prata, va de samma läkare och hennes Assisten kanske man kan säga som vi hade första gången vi va dit. Hon frågade va som hänt sen sist vi såg å jag berättade att vi fick en son å att han i tisdags (samma dag) blev 11 månader! (han sov förresten borta första natten när vi skulle på de där samtalet, vår stora kille)
Hon fråagde upp hur min graviditet va å hur de av att föda fram en sån stor gosse (4330g) Men han kom ju me snitt till slut, så de va lugnt...

Vi pratar fram å tillbaka å hon gör en snabb gynundersökning, min mens hade börjat dagen innan men tack och lov inte helt tagit fart1 För efter att jag fått barn har jag en fruktansvärd mens! Herre gud va jag blöder! Men iaf hon såg att slemhinnan va jätte tjock å hon undrade om hela verkligen skulle komma ut å hon undra om jag hade ordentlig mens just nu.. emn de hade jag ju inte så jag visste ju att den skulle starta som en flod vilken sekund som helst....

Hur som helst så när hon va klar fick sambon komma in igen å hon frågade när vi ville starta detta...
Ehhh =) jag vet inte sa jag.. Fortfarande inställd på att de skulle ta några månader...

Men läkaren säger då, ok du börjar med Terolut om 14 dagar, eftersom att du inte har regelbunden mens. När mensen kommer ringer du hit så får du instruktioner på nytt när du skall börja med nästa medicin som kommer vara ett hormonplåster om jag förstod de rätt.. Estradot och även Crinone..

Sen gör du ett ultraljud på dag 11 (när nu det är) å då betsämmer vi vilken dag ni skall hit... Ingen garanti att de går att tina våra embryon men de visste jag ju....

Men shit!!! Nu e de ju jätte NÄRA!! De här trodde jag inte.... Nu blev jag ju jätte nervös...

Vi diskuterade även de mitt sjukhus bråkat om med betalning.. Hon blev märkbart irriterad ¨undra va dom höll på me.. Så sa hon att de heter ju att man har rätt till 3 försök.. Å de ni skall göra nu räknas egentligen till försök nummer ETT eftersom att de är ett resultat av vårt första förösk som man forstätter på.. Så hon tyckte inte de va rätt att jag varit tvungen att "strida" om de...

SÅ jag borde ringa mitt sjukhus igen å fråga va fan dom håller på med... Men just nu måstejag väl koncentrera mig på att må bra.. Vet inte om jag känner mig helt redo för detta.. men nu måste jag ju det!! Så nu gäller postivta tankar.. Gå ner lite till i vikt.. Har 5 kg kvar tills jag e på samma startvikt som innan första graviditeten.. Gick upp 24kg!

Inför vårt första IVF försök hade jag  ju gjort allt för att va i så bra skicksom möjlig för att öka alla mina chanser till ett barn.... Å jag kände mig verkligen på topp.. De gör jag inte nu, men har ju några veckor på mig ännu =)

Nej nu är klockan massor å jag borde sova,.. Sonen vaknar så olika att man vet inte hur länge man får sova.. I förrågr va han uppe kl 5!!! å imorse vakna han kl 8. Så de e lite skillnad.. emn för de mesta sover han ganska bra...

Finns de nån som kan flytta min blogg till "Syskon försök" jag kommer inte in å kan inte flytta min blogg...

Tack och godnatt

1 kommentar:

  1. Spännande! Jag har lagt till din blogg under syskonförsök nu. Vill du ändra nåt så står inloggningen högst upp i högerspalten.

    SvaraRadera