söndag 4 oktober 2015

10 månader och alldeles underbar

Ja nu är våran älskade dotter 10månader! Å våran älskade son är nu 2 år och 7 månader typ.... Ibland är våra dagar såååå intensiva! Sonen e så vild, lite oförsiktig me sin syster, full fart från morgon till kväll. Är glad att båda sover samtidigt mellan 12 och 14 eller 15. Haha en stund att andas å ladda för resen av dagen. Men även om de är intensivt ibland är de oxå underbart! Ja får va hemma å uppleva en massa saker me dom! 
Vad har vi hunnit med då? Vi har varit utomlands hela familjen, en vecka i Turkiet blev de, å de va så varmt å skönt!! 38 grader typ alla dagar, helt galet varmt! Ja misstänkte att ja skulle få mens där så hade fått medicin för att skjuta på mensen... Den funkade inte alls på mig. Hann inte ens va i Turkiet i 24 timmar innan ja fick mens! Skit!! Å ja blödde som en tok, helt galet mycket. Mensen har blivit så jobbig efter dottern! Blöder så fruktansvärt mycket! Har mellan blödningar, har mens i typ 10 dagar... Usch! Blev orolig för cancer så förra veckan fick ja träffa läkare å dom gjorde en ordentlig undersökning, tog nytt papa prov å nåt annat prov, gjorde en vakum skrapning av livmodern å sen satte vi in en spiral. Jag hade helst inte velat ha nåt preventivmedel.. Men me dom hemska blödningar ja har så ville jag få stopp på dom nu. Känns som ja bara blöder hela tiden.. Så nu får ja vänta en månad på svar... 
Dottern då! Så himla rolig! Världens snällaste å lättaste bebis, alltid glad! Skrattar mycket.. Problem me magen å har haft de i flera månader. Vi har nu påbörjat en utredning på henne.. Hon växer inte till deras belåtenhet. Hon har gått från plus en i kurvan till minus en, så hon har helt bytt... Så nu tas de lite olika prover, vi kör mjölkfri kost för tillfället... Hoppas få ordning på hennes mage.  Men som sagt, hon verkar ju annars må bra å är ju världens gladaste..

Sonen han pratar på en massa! Munnen går i ett! Haha han e helt galen. Men ja tror nästan han har adhd.... Full fart jämt! 

Idag va ja å dottern å träffade en vän till mig som fick barn för två månader sen. Vi har tänkt ses tidigare, men ja p barnen har turas om att va sjuka.. Men idag kunde vi äntligen ses! En liten prins hade hon fått... Å den där bebis lukten<3 fick frågan om ja ville bli hans gudmor! Höll på att börja gråta.. Vilken ära, såklart jag vill.
Så nu längtar ja tills vi ses nästa gång.. 
Så de va en liten uppdatering härifrån.
Jag älskar livet som två barnsmamma, intensivt å roligt å ja älskar att få va hemma med båda barnen. Mitt liv, mitt allt! Min underbara familj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar