måndag 26 januari 2015

2 månader som tvåbarns mor

Idag blir vår älskade dotter 2 månader. Två månader som tvåbarns mor. Två månader av ännu mer kärlek. Två månader av ännu mer "jobb" :) jag tänker på de flera gånger om dagen, vilken otrolig tur vi haft i vår IVF resa... Ett sprut försök gav oss två barn av sammanlagt 3 befruktade "levande" ägg... Jag e så himla tacksam över våra två underbara barn.. Visst är de jobbigt mellan varven, men dom är de bästa som finns! Ja älskar dom så de gör ont. Satt å "pratade" med dottern igår å hon log så härligt tillbaka å mina ögon fylls me lycko tårar varje gång. De va samma sak med sonen.. Går inte att hejda tårarna när leendet kommer <3

Funderar ibland på om dottern kommer känna sig "halv" på nåt sätt eftersom att hon antagligen hade en tvilling syster i magen först.. (Syster eftersom att enäggstvillingar är av samma kön) tittar ibland på henne å funderar på hur livet med två små skulle vara.. Säkert jobbigt :) men jag tacksam över vår fina dotter å hoppas inte att hon kommer känna sig "halv"...

En annan sak som snurrar i huvudet just nu är att jag snart skall på efterkontroll.. Å där lär de pratas preventivmedel. Jag har ingen som helst lust att börja med p-piller eller nåt annat preventivmedel! Men ja vågar Ju inte va utan heller. Jag har ändå blivit gravid naturligt några gånger, så risken finns ju ändå att jag kan bli de igen. Just nu får jag inte bli gravid fören dottern är 1 1/2år för att livmodern såg så tunn ut. Men sen är sambon ganska bestämd i sin åsikt att två barn räcker. Å jag håller väl me. Man skall ha råd att ha dom och tid. Men ja skulle inte kunna göra en abort tror jag.. 
Men ja vill inte utsätta kroppen å psyket för p-piller.. Vill inte få humörsvängningar, vill inte Gå upp i vikt.. Varför finns de inte p-piller för killar än? Varför skall bara vi tjejer behöva sätta i oss sånt skit. De e ju väldigt tråkigt me kondom (men ett måste nu) 
Ja de är inte lätt de där... Får se hur vi kommer att lösa detta... 

Nej nu skall jag beundra min sovande dotter lite till. Sonen e ute å sover men ska väl snart vakna å då e de full fart igen. Ingen rast å ingen ro me han :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar