fredag 24 maj 2013

1 år!!!

Alltså ja har tänkt på de i flera veckor... Men ändå missade jag det!! I onsdags va de 1år sen våran resa startade på riktigt! 1år sen jag försov mig då jag skulle vakna tidigt för att ta den där första sprutan. Ja minns hur nervös ja va för den där sabla nålen.. Hur ja satt och svettades för att jag inte ville ta den själv.. De slutade me att sambon, som oxå va nålrädd gav mig sprutan..
Så de va där och då, den 22:a Maj som resan mot ett alternativt sätt att få barn startade!
De e så otroligt häftigt att tänka tillbaka på den här tiden!
Om en vecka på söndag ska vi ha dop för våran son.. Bara nån dag innan dagen han blev "gjord" :)

Ja önskar som sagt att alla som kämpar med IVF och allt sånt här, att de skall gå vägen för er me!

Jag såg ju som sagt va till att ladda på bästa möjliga sätt (enligt mig) inför vårt första IVF! För de första så kunde jag ju helt slappna av från och me den dagen då jag fick våran remiss till IVF.. Inge mer ligga på schema.. Vi kunde bara få njuta av varandra innan allt startade.. Jag såg till att va i bästa möjliga skick både fysiskt och psykiskt! Ja la allt i deras händer.. Å va skönt de va! Även om de va nervöst.. Men jag hade en tyst tro om att se skulle gå vägen.. Kanske inte på första, men ja kände mig ändå ganska säker på att ett IVF försök för oss skulle lyckas... Men de gick snabbare än va ja vågat hoppas. Första försöket ledde alltså till graviditet och nu en levande bebis!
Som sagt, en otroligt häftig resa vi gått igenom. Och nu har vi vårt lilla troll hos oss.. All kärlek och lycka.. Verkligen <3

Så ett år sen nu då.. Ett år sen vårt absolut störta äventyr i livet startade! Tack för allt:)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Följde din blogg förut men slutade tyvärr då jag själv inte lyckades med våra IVF-försök och det blev tyvärr för jobbigt att läsa om andras graviditeter och plus. Hoppas du förstår.
    Nu kikade jag i alla fall in här igen och vill bara passa på att säga GRATTIS till er fina son, han ser helt underbar ut!
    Och vi har också fått plus nu precis. Hoppas det håller hela vägen. I alla fall häftigt att veta att man kan bli gravid.
    Kram och lycka till med ditt nya föräldraliv :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Man känner ju bäst själv vad man orkar läsa och inte.. Men tack iaf! Han e fin och go på alla sätt och vis. Så overkligt att han är här. Blir så rörd när jag tänker tillbaka på denna resa.. Och han får säkert tusen pussar om dagen! =)

      Å Grattis till erat plus! Håller mina tummar hårt för att allt skall gå vägen!
      Kram och all lycka till nu!

      Radera