måndag 6 juni 2016

Tänk att de gått 4 år!

Ja att tiden går fort, de får nan verkligen erfara.. Idag är de nämligen 4 år sen vi fick vårat guldägg! Jag ser tillbaka på vår IVF resa glädje.. Å inser att vi hade sån himla tur. 4/6 2012 gjorde ja mitt första äggplock och man fick ut 19 ägg!
 Men de va tydligen bara 4 av dom som va va klara å dugliga för att befrukta. Kändes såklart lite som ett nerlag just då.. Å ja började räkna på va oddsen skulle va för att vi en skulle få ett embryo å om vinerna skulle få ett tillbaka!? 
Men 3 av 4 blev befruktade och den 6/6 flyttade vårt första guldägg in (för då visste vi inte att vi faktsikt hade ett till guldägg i "högen") guldägget blev till en fullt gången graviditet å en son föddes året därpå (2013) . Han e nu 3 år och 3 månader! Världens häftigaste lilla unge..

Att vi sen 2014 fick tillbaka vårt andra guldägg va ju för bra för att vara sant! Eller nej, de va ju sant! 18 Mars flytta nästa guldägg in:) ett guldägg som först ville ge oss två barn.. Tvillingar.. Men ödet ville annorlunda å av undersökning kunde man gissa sig fram till att jag haft två, men fått missfall på en. Blödde ju så hinla mycket så trodde ju aldrig nåt skulle varit kvar... Men kvar blev en... En dotter Som sen i Noveber 2014 kikade ut och gjorde vår fanilj komplett.. Vårt sista embryo hade inte klarat av att frysas igen.. Men två guldägg av tre!! De e ju fantastiskt!

Hör många som känner sig besvikna på att man som ivf:are inte får någon "historia på hur barnet blev till".. Men ja tycker tvärtom.. Vilken resa vi fick göra tillsammans! Resor till Åbo, å allt för att kärleken mellan oss gjorde att vi ville kämpa för att få en egen familj. Å jag har så många fina minnen från den tid vi äntligen fick påbörja vår ivf resa å slippa försöka på egen hand, nåt som bara gav oss besvikelse i nästan 3 år!

Jag är tacksam varje dag för min son och min dotter, tacksam för att modern tid har gjort detta möjligt! Tacksam för att vi fick bli en familj. Till sist :)

Å jag tycker de är häftigt att våran historia har gjort att vi har två barn, gjorda samma dag, samma år, men ändå är dom födda på olika år:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar