lördag 27 oktober 2012

Vilken resa..

Har suttit och tittat tillbaka på våran resa här i bloggen.. Och jag inser vilken otrolig tur vi har haft. Även fast de blivit lite motvind med tex osäker sprut start, väldigt få ägg och så en överstimulering på de..

Man glömmer så snabbt bort.. Men vi fick ju ut 19stycken ägg! Och då tänkte man shit de e ju bra, sen fick vi höra att de bara va 4 stycken ägg som av "dugliga" Bara 4stycken som hade chansen att bli befruktade. Med all statistik som jag då läst på så såg ju inte chansen så stor ut. Kanske att vi kunde få ett befruktat ägg om vi hade tur...
Men statistiken gick emot till de positiva för oss. 75% av våra ägg blev befruktade! Alltså 3 ägg av 4.. Och alla tre ägg växte så att vi fick två till frysen och ett återfört i mig..

Och än så länge har de ju gått bra. Vi fick tillbaka vårt guldägg direkt! Och Vårat guldägg blir på måndag 24 veckor! En mage som växer, en bebis som växer och som även börjar ge sig till känna med sparkar. Just nu i skivande stund buffar de på i magen. De känns häftigt..! Så stort...
Vi har haft så mycket motgångar så att vi nu fått medvind känns otroligt!


Efter mitt/vårt utomkvedshavandeskap i november förra året (närmar sig årsdagen) så sa vi, jag och min sambo som försöker se ljust på framtiden.. Att 2012 ska bli vårt år!! De ska bli vårt år. Vi får inte Tro nåt annat.. De ska bli vår tur då... Och de ser ut som att 2012 blev Vårat år!! Vi har rest utomlands tre gånger. Vi fick äntligen starta vårt första IVF försök. Den största resan.. Vi har äntligen blivit gravida och har snart varit de i 6 hela månader. Vi har denna gång fått komma ganska långt.. Jag kan verkligen inte med ord beskriva hur tacksam jag är för detta..

Vill även poängtera att jag gjorde allt jag kunde för att va i så gott skick både fysiskt och psykiskt inför denna IVF resa. När jag visste att vi skulle få chansen att prova på en alternativ metod för att få barn så kunde jag skäppa all stress. Jag la allt i deras händer! Jag prata av mig hos min psykolog, blev förberedd där på styrde kan ta mer än ett försök för att få de att fungera.. Jag tränade mycket, men bara sånt jag blev glad av. Zumba, Bodycombat och jogga.. Allt de gjorde att jag både mådde bra psykiskt och fysiskt, gick ner lite i vikt.. Jag va stark och redo.. Och bra blev de!:) jag har hela tiden (i de tysta) tänkt att om jag bara skulle få chansen till att testa IVF så har jag trott på att de ska funka. Inget jag velat säga högt ifall de inte skulle funkar. Men jag har haft på känn att dr skulle va Vårat sätt..

Hade även en kvinna (lite synsk) som sagt till mig innan att jag skulle få barn... Och inte bara ett barn.. Och jag skulle komma ihåg att hon sagt de. Och på nåt vis fick de mig att slappna av ännu mer.. Skulle de inte funka första gången... Så kommer de att funka... Nån gång.... Jag vågade tro på det...

Och som sagt är ju nu oerhört tacksam över att få va gravid.. I vecka 23... Och jag håller fortfarande tummarna för att de ska hålla hela vägen. Så att vi får ett lyckligt slut..

Ha en fin lördag nu alla kämpare där ute.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar