onsdag 19 september 2012

RUL

Ja idag va de då dags för rutin ultraljud! Jag va så nervös innan!!!! Tusen tankar om va som kunde gått snett... Men väl hos läkaren så lugnades alla min rädsla och oro. Vår lilla mår bra där inne och allt såg jätte bra ut! Så otroligt skönt att höra. Så nu har jag kommit ut med graviditeten offentligt. På Facebook och på min "vanliga" blogg oxå. Så nu är de öppet.. Nu vet folket...

Vår lilla låg lite tokigt så dr.K hade aningens svårt att få till en bild till oss.. Men efter en stunds kämpande fick han en bild. Kanske inte världens bästa, men den e ju på världens finaste så va gör de:)
Underbart att se att den växt och mår bra.!

Vi diskuterade varför jag har haft lite mera ont. Han sa att dels så kan de ju va för att jag faktiskt är opererad två gånger där nere.. Och idag när jag tittade efter bör jag fick ont så är de precis där jag har mitt ena ärr. Märkligt! Men vi sa att jag skall testa jobba lite och funkar de inte så slutar vi där sen. Sen sa han att eftersom att de är en IVF graviditet så kommer vi att bli kallade till ett till ultraljud. Så vi blir kallade runt en vecka 30. Annars hade nästa UL varit i vecka 37.
Så nu får jag längta och vänta till vecka 30 innan jag får se Vårat älskade mirakel en gång till..
Vi längtar sååå efter dig!!
P.s vi tittade aldrig va de va för kön:)

5 kommentarer:

  1. Så skönt att få se den lill* ! Spännande med resan till turkiet, vad ska du äta??? ;-)

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  2. Jag funderade på detta med Turkiet - när ska ni åka?
    Det är fantastiskt där, vattnet är underbart... Jag och maken reste runt i Turkiet i en månad under 2009. Jag kände att jag inte ville oroa dig men att jag ändå vill bidra med lite tips så du kan vara lite försiktig! Det beror förstås på hur ni bor, är det en "resort" är det säkert ok.
    Vi reste runt och var en vecka i Istanbul. Grejen var den... jag hade matförgiftning typ varje dag i en hel månad. Maten är verkligen HEMSK - (fast allt annat är guld!)
    Som sagt, är det en resort är det nog ok. Eller kommer ni att ha eget kök? Du kan alltid laga pasta med sås på burk - typ Dolmio. Bröd och ost är också ok - det mesta du kan köpa på bagerier borde vara ok, men undvik sådant med kött. Överlag: Undvik KÖTT. Detta jävla kebab-köttet är rutten skosula som de dränker i sås... fyga.
    Undvik kyckling också - och definitvt undvik ALL form av räkor, musslor etc, etc. Kommer det från havet är det no-no om ni inte befinner er på en skitfin restaurang.
    Frukostarna var helt ok - äggen är alltid hårdkokta så det är ok.

    Nu reste vi som backpackers... ni kanske bor på flott hotell där du kan förklara din situation och de kanske kan rekommendera bra ställen...

    Ville bara få sagt att det är värt att vara försiktigt med maten där! Jag åt en seafood-risotto en gång... jag trodde jag skulle dö!

    Ät bröd, frukt och pasta!

    xx


    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen.. Jag har ju blivit mer och mer orolig för va jag skall äta när jag är där. För jag får ju som sagt va inte heller ta nåt Hepatit-A vaccin.
      Vi åker den 11:e Oktober så de är ganska snart. Vi kommer att va där en vecka så vi bor nog på ett fint hotell. Så jag måste väl fråga upp där eller av reseledare vart de kan va tryggast för mig att äta.. Annars får jag väl leva på bröd, pasta, frukt (om jag sköljer den själv) och chips.. shit vilken vecka.. Jag vet inte om vi kommer att ha eget kö, de är min bonus mamma som har gjort bokningen. Måste ringa henne tror jag =)
      Är ju livrädd för att bli matförgiftad.. De vill jag ju verkligen inte! Skall till min barnmorska idag så jag måste fråga henne oxå om maten och hur farligt de är för liten om jag skulle råka bli matförgiftad.. Vill helst inte googla när man kan hitta så mycket hemskt skit som skrämmer än =)
      Nå de lär bli en spännande vecka, fick oxå höra att jag inte ens får äta glass i Turkiet.. Hmm.. Slött.. Men de får jag väl ta!

      Kram

      Radera
  3. Ok, jag tror glass är så länge den är förpackad - typ Magnum finns ju att köpa överallt. Men hör vad barnmorskan säger.
    Se det som en ursäkt att leva på choklad, chips, croissanter och äpplen en hel vecka, haha! Det är ju faktiskt bara en vecka, så du kommer inte att få näringsbrist. Kram!

    SvaraRadera
  4. Magnum va ok att äta.. Hon sa att jag inte behövde va allt för rädd. Se till att gå till ställen där man får väl lagad mat och äta med sunt förnuft. Sallad sa hon att jag skulle låta bli eftersom att de sköljs i deras egna vatten.
    Så de lär bli en vecka med lite onyttigheter och som sagt de är bara en vecka så näringsbrist lär jag inte få. Lillen och jag klarar oss säkert=)
    Får leva lite nyttigare hemma här innan resan bara =)
    Kram

    SvaraRadera